I dagens Hbl fanns en jämförelse över olika partiers inställning till pensionernas storlek.

Jag undrar varför Sdp talar om avdragssystem? Var det inte därför man gjorde en skattereform att man skulle bli av med alla avdrag?

Sedan undrar jag hur de partier som vill ha sänkta skatter tänkt finansiera höjningen av pensioner.

Alla pensionstagare har det inte dåligt. De finns också de som klarar sig utmärkt på sin pension. Därför tycker jag att det viktigaste är att beskattningen av pensionerna korrigeras så att de lägsta pensionerna blir skattefria. Som det är nu måste pensionärer med dålig pension dryga ut sitt levebröd med utkomstbidrag.  Ett vettigare indexsystem måste också skapas.

Suvi-Anne Siimes gick troligen med lappar för ögonen den tid hon verkade i vänsterförbundet - jag känner väldigt många driftiga kvinnor som är aktiva i vänsterförbundet och flera av dem är riksdagskandidater. De kvinnor jag känner är på riktigt på de svagas sida!